Back in de chaos - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dennis & Michiel - WaarBenJij.nu Back in de chaos - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dennis & Michiel - WaarBenJij.nu

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Dennis & Michiel

07 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Zo dit word het laatste verslag vanuit het verre Azie..
Wij zijn nog een aantal dagen op Penang gebleven en hebben ons daar prima vermaakt. We hebben een dag een scooter gehuurd en zijn daarmee lekker het eiland rondgereden. We zijn naar het warmuseum geweest, heel intressant maar wat een beetje jammer was is dat alles een beetje was gemaakt. Verder hebben we daar nog wat aan het strand gelegen en markten overgeslentert die daar elke avond plaatsvonden. Ook hier was te merken dat het chinees nieuw jaar nog niet afgelopen was. Elke avond werd er voor honderden euros vuurwerk de lucht ingeknald en zag je af en toe van die typisch chineese draken lopen. Penang is best wel een gaaf eiland, er is redelijk veel te zien. Nouja eigenlijk is het geen eiland want je kunt er over een brug naartoe rijden. De stranden zijn soms smerig, soms mooi en het zeewater is niet heel helder. Maar goed je kunt er prima in zwemmen. Afkoelen is een ander verhaal, want ook hier was de tempratuur van het water weer alles behalve koud. Vorige week zaterdag zijn we al vroeg per minibus vertrokken richting Thailand. Opzich was het best een normale reis, alleen moesten we steeds in een andere bus. De grensovergang bij Thailand ging best vlot, je geeft je paspoort aan de chauffeur, die zorgt dat je er een arrivalcard inkrijgt met alles al ingevuld, en het enige wat jij dan nog moet doen is de grens overlopen. Om een uur of 6 gingen we op de ferry naar Koh Pagnan en we kwamen daar om 9 uur half 10 aan. Helemaal gesloopt van de lange reis zijn we in een "taxi" gestapt en richting ons hotel gereden, wat we de avond ervoor al geboekt hadden. Aangekomen daar werden we zeer vriendelijk behandeld, en direct naar onze bungalow gestuurd, het papierwerk kwam later wel. Savonds nog geskypt met tommie en pa en daarna lagen we mooi op tijd te ronken. Smorgens loop je dan uit je bungalow wat nog geen 10meter van de zee ligt met 30 graden plus. Heerlijk. Op Koh Pagnan hebben we vooral veel in de zon, zwembad en aan de zee gelegen om nog even een bruine kleur proberen te krijgen. Naar mijn idee was ik al best bruin geworden, maar goed dan kom je savonds bij Mirjam aan de bar die dan doodleuk zegt; Oh jij hebt 5 maanden gereisd, waar is je bruine kleur?? JA DIT IS BRUIN, tenminste voor mijn doen dan:P
Oja duiken!
Jaja mijn bloedeigenste moeder heeft gedoken op de bodem van de oceaan. We zouden gaan duiken bij Sailrock maar aangezien de zee te wild was, zijn we wat dichter bij de kust gebleven en hebben we gedoken bij Haad Salad en Koh Ma Island. De eerste duik was leuk maar door de sterke stroming was het water een beetje troebel. De 2e duik was echt vet! Van alles gezien. Onze gids Lambert liet ons van allerlei intressante dingen voelen en zien. Uiteindelijk zijn we gisteren (zondag dus) vertrokken per fastferry en bus en kwamen wij om 8uur half 9 aan in Bangkok.
Ja en daar sta je dan, terug in de chaos waar het allemaal begon. Ik moet zeggen dat het goed voelt om weer terug te zijn, het is een leuke afsluiting van de reis en er is hier nog niks veranderd. De mensen zijn nog net zo irritant met hun tuktuks, suits, eten en andere TROEP.
Gisteren hebben we overnacht in SleepInn, maar vanmorgen zijn we vertrokken naar Khaosan Palace Inn, waar ik in het begin ook zat. Mn moeder is nu in Gran Palace en ik zit mooi in het park dit verslag te typen. We willen nog een fietstocht doen, wat afgerijselijke souveniers kopen en nog een paar leuke dingen zien.
En dan zit het erop. 5 Maanden Azie..
Donderdagmorgen vliegen we om 00.30 richting Cairo, om daar nog even mee te doen met de demonstraties en wat rellen te schoppen en als we daar dan heelhuids wegkomen en niet worden opgepakt hopen we aan het begin van de middag in het koude Nederland aan te komen.
Heb nu al zin in die sneeuwbagger GEKHEID
BAH
Nou tot over een paar dagen allemaal.
Ijsthee.

• 07 Februari 2012 - 08:48

Marinke:

Geniet er nog ff van en goeie reis terug!

• 07 Februari 2012 - 14:43

Jeannette:

ik heb genoten van al je reisverslagen. Geniet nog even met zijn beiden van de laatste dag en wij wensen jullie een goede reis en een fijne thuiskomst.

• 07 Februari 2012 - 18:13

Mariska:

Geniet nog maar even van die warmte daar en een goede reis alvast!!

• 08 Februari 2012 - 10:03

Cisca:

hey lieve reislustige types!!!! wat heerlijk om al die verhalen te lezen en hoe BIJZONDER ook moeder en zoon!!!!! bereid jullie maar voor op een heel koud Nederland!!....een hele goede reis terug...en tot gauw..-xxx- Cisca

• 09 Februari 2012 - 07:57

Janke:

Welkom thuis allebei!!!!
    Tja,jullie komen wel in een koud landje terug!
    Maar ach dat mag de pret niet drukken! Een TUKKER en een FRIEZIN weten daar wel raad op en nemen wel wat "warms" voor jullie mee morgenavond!!!!
    We hebben er zin in! En hopen voor jullie een hele goede reis!

PS.een sjaal of een kruik!?

• 14 Maart 2012 - 19:42

Tessa:

Hoi Michiel,

Ik ben het nichtje van Rianne. En kwam via haar op jouw waarbenjij.nu. Je zij dat we je mochten mailen als we vragen hadden. Zou je jouw email, of jouw facebook kunnen mailen naar tessa700@hotmail.com

Alvast bedankt,

groetjes Tessa.