Gili - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Dennis & Michiel - WaarBenJij.nu Gili - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Dennis & Michiel - WaarBenJij.nu

Gili

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Dennis & Michiel

13 Januari 2012 | Indonesië, Ubud

Anderhalve week op blote voeten op een piepklein eiland..

Ja ik moet zeggen dat ik 1 keer slippers heb aangehad en dat was toen ik het eiland rondfietste. Maar het mooie is het kan hier gewoon; er ligt geen glas of andere troep op dit eiland. En daarbij hebben we bijna elke avond wel wat regen gehad en dan is het helemaal een drama om op slippers te moeten lopen.
Was wel geinig trouwens ik had het met Dave over slippers en hij snapte me niet. Blijkt dat je slippers in Australie sloffen noemt.

Elke dag dacht ik hier; Ja morgen ga ik ergens anders naar toe. Maar ik bleef steeds een dag langer. Tot uiteindelijk 9 dagen op het eiland ben geweest. Het was hier zo relaxt en rustig. Er is hier geen 1 scooter of auto. Alleen maar paard en wagens en fietsen. Maar goed je bent ook geen scooter of wat dan ook nodig aangezien het zo'n klein eiland is. Overal lopen kippen en katten los. Niemand is ook eigenaar van die beesten als ze zin in kip hebben slachten ze er 1. Het gaat op dit eiland allemaal heel makkelijk.
Op een gegeven moment dacht ik wel eens hoe kun je leven van 3 bungalows en een hele kleine bar met 6 mensen?
Maar wat ben je ook nodig op dit eiland? Eigenlijk vrij weinig.

Ja die bar dat was ook wel een geinig verhaal. Ze waren elke dag "druk" bezig met het bouwen van die bar maar ze wisten soms totaal niet waar ze mee bezig waren, en aan ideeen ontbrak het nog wel eens. Het is ook wel lastig; hoe weet je nou wat touristen leuk vinden als het compleet nieuw voor je is.
Maar goed daar waren wij dus: 3 jongens uit de horeca hun redders in nood:P We hebben ze allerlei tips gegeven en soms ook geholpen. Maar ze vroegen ons ook van alles bijvoorbeeld wat we van het ontbijt vonden (wat overigens supergoed was) Ik zeg ja heel goed maar het is nogal weinig. De volgende morgen had ik ontbijt voor 3 man.
En wat ook wel sneu was is dat ze zelf een grote bank hadden gemaakt van hout voor aan de bar. Maar dit zat echt voor geen meter en dat zeiden we dus ook op een gegeven moment heel voorzichtig. Nou dat was maar 10 minuten en dat ding werd alweer helemaal uit elkaar gesloopt.
Ook hadden ze een kleine laptop met wat muziek. Maar Aqua en Peter Andre? Kom op zeg wel leven niet meer in de jaren 90. Dus op een gegeven moment ben ik maar eens aan het downloaden gegaan. En de volgende morgen werd ik wakker met Pitbull, Rihanna enz. Volbeat vonden ze ook helemaal geweldig.
Ze wisten ook niet wat een dormroom was. En heb ze uitgelegd wat dat was en dat je op die manier best een boel geld kunt verdienen. Helemaal omdat hier op dit eiland er nog maar 1 is.

Ja en wat heb ik verder op dit eiland uitgevoerd? Relaxen, zwemmen in een zee waar je u tegen zegt, eten, het eiland wat rondlopen, snorkelen enz. Het was de laatste dagen voornamelijk slecht weer dus echt heel veel kon je ook niet doen. Maar ook lezen; het verhaal over The Killingfields. En ik was continu met 2 koks dus we gingen van restaurant naar restaurant soms. Om allerlei lokale dingen uit te proberen, discuseren over eten enz.
Aangezien het niet heel druk was op het eiland was er elke avond in een ander cafe feest. Soms met livemuziek, of gewoon een gezellige avond. Wij waren voornamelijk veel in The Samasamabar of in Tir Na Nog (wat Ierse bar betekent in het Indonesisch). Maar ook in Rudy's waar iedereen stijf stond v.d bekende mushroomshakes. Heel irritant; je kunt met zoiemand ingesprek zijn en wanneer hij of zij dan zo'n shake drinkt kun je wel stoppen want ze kijken compleet de andere kant op.

Maar goed gisteren heb ik dan toch maar besloten het eiland te verlaten en terug te gaan naar Bali. Ik zit in Ubud en ik moet zeggen dat dit wel een heel mooi stukje Bali is. Heb er verder nog vrij weinig van gezien want ik ben er net. Maar ik zit in Eustace Place, hier betaal ik 100.000Rp per nacht voor een privebungalow. In de bungalow naast mij woont een vrouw uit Australie volgens mij al dik in de 80. Ze woont hier al 6jaar en wil eigenlijk niet meer terug naar Australie. Ik ga hier dood zei ze net. Best wel een raar idee.
Zal zo eens wat gaan eten en het eiland wat gaan verkennen. Als het goed is komen Dave & Albert morgen en gaan we met zn 3en een auto huren om Bali nog een beetje te bekijken.
Ik denk dat ik de 20 of de 21ste richting Kuta ga om vanaf daar te vliegen naar Kuala Lumpur.

Dat was het wel weer. Xxx

  • 13 Januari 2012 - 13:10

    Anja:

    Beste wensen kerel en heel veel plezier met mams en straks ook weer fijn om een thuis te hebben, tenminste dat vond ik na 3 maanden rondreizen al! Dus nog veel plezier en kom weer veilig terug. Groet Anja

  • 13 Januari 2012 - 16:22

    Alfred:

    Het blijft mooi om je verhalen te lezen. Mooi man op zon klein eilandje echt super. Nou geniet nog ff van deze rondreis. Goed goan.

  • 13 Januari 2012 - 20:04

    Jolanda:

    Ik denk die heeft nooit meer wat te vertellen naar al die vorige verhalen. Maar steeds weer heb je wat nieuws meegemaakt! Vet tof om te lezen en ook om te merken dat je het super naar je zin hebt.

    Dikke kus jootje

  • 13 Januari 2012 - 22:11

    Johan.:

    Ik geniet elke keer van je verslagen h.gr.johan

  • 15 Januari 2012 - 12:55

    José Van Essen:

    'Prachtig al die reisverslagen van je te lezen. Leuk tijdverdrijf voor de zondagmiddag haha. Geniet nog van al het moois daar want voor je het weet is het voorbij. Maar wat leuk dat je moeder te tegemoet komt en samen met je mee naar huis reist. Ik blijf je nog ff volgen en wie weet treffen we elkaar weer in het o zo koude hoogeveen. Groetjes José

  • 15 Januari 2012 - 22:08

    Feike En Angela:

    Na de nieuwjaarsborrel gisteren, toch weer eens even lezen wat je daar weer allemaal meemaakt. Maar het bevalt wel goed zo te lezen, heb inmiddels haast vierkante ogen maar ik vind toch wel dat je het heel mooi verteld. Nou geniet er nog maar even van, dit heb je dan toch maar mooi even zelf gedaan!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

backpacken in zuidoost-azie

door de landen, thailand, cambodja, vietnam en laos heen trekken

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2012

Back in de chaos

07 Februari 2012

Back in de chaos

26 Januari 2012

Ubud & Malaysia!

21 Januari 2012

Foto's

13 Januari 2012

Gili
Dennis & Michiel

IN THE TUBING VANG VIENG LAOS

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 77645

Voorgaande reizen:

08 September 2011 - 10 Februari 2012

backpacken in zuidoost-azie

Landen bezocht: