Gili - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Dennis & Michiel - WaarBenJij.nu Gili - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Dennis & Michiel - WaarBenJij.nu

Gili

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Dennis & Michiel

08 Januari 2012 | Indonesië, Gili Trawangan

Op 31 December vloog ik om 15.20 richting Denpasar, Bali. Ik zat in een gloednieuw vliegtuig van Wings Air een deel van Lion Air. Het was een een klein propellorvliegtuig en de vlucht duurde slechts 45 minuten. Aangekomen op het vliegveld kwam ik een jongen tegen uit Australie die richting Kuta ging. Uiteindelijk hebben we met z'n 3en een taxi gedeeld naar het centrum van Kuta. Bijna iedereen die naar Bali gaat komt uiteindelijk terecht in Kuta. We hebben daar wel een uur rondgelopen op zoek naar een hotel en dit was nog niet zo'n makkelijke opgave aangezien het 31December was. De andere 2 jongens stelden nogal hoge eisen en uiteindelijk ben ik alleen naar Cempaka guesthouse gegaan. Had hier m'n privebungalow voor 80.000 Rp. Het was best groot alleen hing er een gigantische putlucht. Net alsof er al 3 weken een dood varken onder het bed lag. Maar goed ik kwam daar toch alleen maar om te slapen en het boeide me eigenlijk ook niet. Moest alleen wel de badkamer delen, nouja badkamer het was meer een blauw hok met een gigantisch koude douche en een hurkwc. Ook was er geen wasbak maar goed ik vond het prima. 31 December, je staat in Bali en je hebt totaal geen idee wat een leuke bar is om oud en nieuw te vieren. Ben eerst eens wat gaan eten en daar kwam ik Dave tegen uit Engeland. Hij had precies hetzelfde probleem als mij en we zijn samen wat rond gaan lopen. Uiteindelijk kwamen we uit in The surfbar, een zeer originele naam voor een populair surfeiland. Er was livemuziek, een reggaeband en we hebben echt een superfeest gehad. Om 12 uur gingen we naar buiten en het was echt 1 groot feest. Mensen dansten op de straat, zaten halfnaakt bij elkaar op de nek en gingen compleet uit hun dak. Voornamelijk Australiers. Ik denk dat 80% van het tourisme in Bali ook Australiers zijn. Op een gegeven moment zijn we nog in wat andere barren geweest en lag ik om 3uur in m'n nest. (Best knap voor nieuwjaarsnacht dacht ik zo:P)
De volgende dag ben ik wat rond wezen lopen, wat aan het strand gelegen en uiteindelijk weer in de reaggaebar geweest om natuurlijk The Newyearsparty te vieren.
Ik zat in Bali zoals ik al zei in Kuta. Best wel raar om daar te lopen met het idee dat daar in 2002 2x een bom is afgegaan en waar familie en vrienden van de slachtoffers nog altijd heenkomen om troost te zoeken bij het monument of in Paddys pub en Sari club. Heb ook best wat mensen ontmoet die daar een goede vriend zijn verloren en die er elk jaar weer naar terugkomen om hem of haar te gedenken.
Maar goed Kuta dus, straten vol kroegen, discotheken, drugsdealers en dronken touristen. Ja die drugdsdealers daar word je ook gestoort van. Je zegt tegen 1 iemand no thank you en de volgende staat alweer klaar om precies dezelfde vraag te stellen. Dan kijk je ze eens aan en je schud met je hoofd no thank you. Yes? Ja nee ziet dit eruit als ja? Goeiedag zeg ik had soms het idee dat ik in een gesticht was i.p.v in een kroeg. Wat een achterlijk volk.
Maar goed de volgende dag een scooter gehuurd en weggereden van alle drukte. Best wel mooie dingen gezien en ook wel een paar leuke stranden. Ook reed ik dwars door de rijstvelden heen.
Maar heb best wat mensen onmoet die zeggen Bali daar moet je heen, dat eiland heeft de allermooiste stranden e.d. Nou heb in Bali heel wat stranden gezien maar die halen het bij lange na niet bij de stranden van Sihknouville of de eilanden in Thailand.
Na 4 dagen had ik het ook wel gezien in Bali en heb ik een boot geboekt naar The Gili Islands. Werd om 6.30 al opgehaald dus lag mooi op tijd te pitten.
Ieder z'n eigen mening maar ik vond Bali echt een knakeneiland. Veel te touristisch. Heb me er prima vermaakt 5 dagen lang maar denk niet dat ik er ooit nog weer naar terug zal gaan.

Zit nu op Gili Trawangang 1 v.d 3 Gili islands. Zit in Coralview Homestay. Ze hebben maar 3 bungalows en daar heb ik er dus 1 van. Wat een toplocatie en wat een vriendelijk personeel. Vind dit eiland nu al super. Ben hier met Dave en Albert en hun zitten in de bungalow naast mij.
Je kunt dit eiland in 2 uur helemaal rondfietsen dus ik denk dat ik dat zo even ga doen. Morgen had ik in de planning om te gaan duiken, even kijken hoe duur het is. Hierna ga ik denk ik naar de andere Gili eilanden en mischien nog naar Lombok wat je kunt zien liggen vanaf hier. Op 21 januari moet ik Indonesie uitzijn en dat vlieg ik naar Kuala Lumpur waar m'n moeder ook heenvliegt en waar we samen nog 2 weken vakantie gaan vieren :) En dan zit het er alweer op, wil dr eigenlijk nog niet teveel aan denken:P Maar heb ook wel weer zin om naar huis te gaan.
xxx

Nieuwe update:
Je hebt op dit eiland weinig wifipunten dus is het niet zo makkelijk om een verslag te plaatsen. Gisteren heb ik een snorkeltrip gedaan samen met Dave en Albert. Was wel vet de bodem v.d boot was van glas dus zag je alles supergoed. Nog tussen de schildpadden gezwommen en op de andere 2 eilanden geweest.
Gisteravond livemuziek in de Sama Sama Bar en vanmorgen ben ik nog een keer het eiland rondgeweest. Ik denk dat ik hier nog 2 dagen blijf en dan de boot pak naar Lombok. Wil eigenlijk niet terug naar Bali om vanaf daar naar Kuala Lumpur te vliegen maar het is wel een stuk goedkoper. Maar zie nog wel wat ik doe.
Op 21 Januari komt mn moeder naar Kuala Lumpur en dan gaan we samen nog 2 weken door Maleisie reizen. Daarna waarschijnlijk met de trein over the bridge over river Kwai naar Bangkok en dan naar NL.

(Sorry voor dit verwarrende verslag maar ik heb nu Wifi en m'n batterij v.d laptop is bijna leeg dus post ik het bericht maar gewoon:P)

Bestuu

  • 08 Januari 2012 - 11:14

    Dino:

    klinkt allemaal goed,veel plezier met je moeder straks.(dan moet je je weer gedragen ha ha)gr uut kark'nveld

  • 09 Januari 2012 - 17:56

    Grea Perera:

    Hey Michiel! Ik ga 3 februari voor een half jaar naar Thailand en Bali, dus het is ontzettend leuk om je reisverslagen te lezen en te lezen hoe het daar dus is! Ik wens je nog heel veel plezier de laatste weekjes!! Groetjes, Grea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili Trawangan

backpacken in zuidoost-azie

door de landen, thailand, cambodja, vietnam en laos heen trekken

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2012

Back in de chaos

07 Februari 2012

Back in de chaos

26 Januari 2012

Ubud & Malaysia!

21 Januari 2012

Foto's

13 Januari 2012

Gili
Dennis & Michiel

IN THE TUBING VANG VIENG LAOS

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 77701

Voorgaande reizen:

08 September 2011 - 10 Februari 2012

backpacken in zuidoost-azie

Landen bezocht: