Sawadeeeeeeeeeeeeeeeeee kap - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dennis & Michiel - WaarBenJij.nu Sawadeeeeeeeeeeeeeeeeee kap - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dennis & Michiel - WaarBenJij.nu

Sawadeeeeeeeeeeeeeeeeee kap

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Dennis & Michiel

23 Oktober 2011 | Thailand, Chiang Mai

Ben gisteren teruggekomen van een 3daagse jungletocht en dat was net zo vet! Donderdagmorgen werd ik om 9.00 opgehaald bij Family Boutique, mijn guesthouse in Chiang Mai. Natuurlijk was ik ontzettend goed voorbereid dankzij mijn grote vriendin Tanya :) Afritsbroek, wandelschoenen en natuurlijk een indiana jones hoed, kortom een echte Nederlander. Ik stap in de taxi is de helft gewoon op slippers maar goed.We waren met 14 personen en onze begeleiders waren T & Joo a.k.a Che Guevara. We stopten eerst nog bij een butterflygarden zonder butterflys, heel intressant:P Daarna reden we nog een stuk tot we aankwamen bij een markt waar we voor de laatste keer de kans kregen water en muggenspray te kopen. Die markt was heel groot en stonk gigantisch. Maar goed daarna nog een half uur gereden tot we in de jungle aankwamen.Hier gingen we eerst 3 uur lopen. Onderweg lieten T & Joo ons van alles zien en lieten ons van alles proeven. Bananen en papaya's zo van de boom, heerlijk. De droge humor van hun was ook geweldig. Na 3 uur gelopen te hebben door bossen, langs ravijnen en andere onbegaanbare wegen kwamen we aan in het Jumbo Elephant Camp, waar we ook gingen overnachten. Tijd om te relaxen, en in de modderpoel te springen, ja dat wou ik natuurlijk ook :) Toen gingen we met z'n allen eten, rijst voor de verandering. Maar wel superlekker! Gemaakt door Joo. Toen hebben we nog gezellig wat gedronken met elkaar en lagen we om half 9 savonds allemaal al te slapen. De volgende dag werden we wakker van de olifanten.Daarna gingen we ontbijten met elkaar. Toast, geroostert op de bbq. Eieren en jam wat net lijm was. Daarna mochten we de olifanten wassen en erop rijden. Vervolgens zijn we weer gaan lopen naar de waterval en dat was wel de mooiste die ik gezien had in Thailand. We gleden van de rotsen af naar beneden, best wel gevaarlijk maar daar dachten we toen niet echt bij na:P Daarna kregen we eten en zijn we verder gelopen. We zijn naar een gigantisch hoge berg gelopen, en dat was echt zwaar. 3 uur stijlomhoog lopen begin je op een gegeven moment wel te voelen. Maar goed we kwamen aan in een bergdorp waar we ontzettend vriendelijk ontvangen werden. Hier was geen electricteit, gas of andere luxe. Alleen wel een wc en een gigantisch koude douche. Wat meer over het bergvolk te weten gekomen. Zo draagt iedereen daar een pistool, ook de kinderen en hebben meiden van 17 vaak al babys. We hebben daar gegeten en daarna nog wat gepraat en gedronken. En weer lagen we om een uur of 9 in cafe platte bedje. Goed geslapen maar om 6uur smorgens werden we gewekt door kippen, honden en ander gespuis. Weer ontbeten met elkaar en daarna gingen we direct weer naar beneden. We liepen over de begraafplaats van het bergvolk en dit was heel raar. Ze begraven mensen gewoon boven de grond met stenen takken en andere troep. Hierbij zetten ze eten en drinken om de kwade geesten te verjagen. Appart om te zien. We liepen verder en kwamen aan bij een andere waterval waar we weer even konden afkoelen. Na 2 uur lopen kwamen we aan bij de white water river waar we gingen raften in een boot en daarna op een bamboovlot. Ik zeg tegen die vent 8 mensen is veel te veel, en helemaal met ons gewicht. Nee nee kan wel. Nou we zonken dus als een baksteen. Maar goed we hebben het gered. Dat was het einde van een supergave jungletrip! We gingen terug naar Chiang Mai en ben daar eerst is fatsoenlijk gaan douchen. Daarna wat gegeten en zijn we met de hele groep die meewaren in de jungle een borrel gaan drinken in The reggae house ofzoiets. Werd weer veel te laat en lag dus tot 12uur op bed. Vanmorgen direct gaan lopen en een stuk of 6 tempels bekeken. Chiang Mai is supergaaf en veel minder touristisch dan Bangkok of andere drukke steden, dat bevalt me wel :) Blijf hier nog 2 nachten en heb net met Magdalena overlegt dat ik dinsdag de bus pak naar Mae Sai. Heb er superveel zin in :) Zal dan daar wel een nieuw verslag plaatsen.

Chok dee, lao jer gun!

• 23 Oktober 2011 - 12:00

Magdalena:

Leuk verslag! klinkt als typisch Thailand ;)
    tot dinsdag!

• 23 Oktober 2011 - 17:47

Berta:

Wat weer een leuk verhaal en wat beleven jullie veel.
    Erg mooi om te lezen.

• 23 Oktober 2011 - 19:44

Wilma:

wat een leuk verslag en mooie foto's.
    groetjes uit het koude kerkenveld

• 24 Oktober 2011 - 10:01

Spekkie:

Goh, die olifanten zal wel een stuk anders zijn dan die klotekamelen op gran canaria. Je hebt 'm toch geen rollo aangeboden he?

Nooit gedacht dat jij nog eens de culturele jongen uit ging hangen. Eerder de cultuurbarbaar :P. Maar goed, waarom droegen aldi luitjes daar een pistool. Ze leven toch met elkaar, weinig ander volk, of was dat tegen wilde dieren?

• 25 Oktober 2011 - 21:20

Jeannette:

Erg leuk om je verhalen te lezen. Zulke uitgebreide verslagen had ik niet verwacht ;). Ik wens jullie een goede tijd bij Magdalena.