Chiang Mai, Chang Rai - Reisverslag uit Mae Sai, Thailand van Dennis & Michiel - WaarBenJij.nu Chiang Mai, Chang Rai - Reisverslag uit Mae Sai, Thailand van Dennis & Michiel - WaarBenJij.nu

Chiang Mai, Chang Rai

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Dennis & Michiel

26 Oktober 2011 | Thailand, Mae Sai

Allereerst zal ik even een misverstand de wereld uithelpen. Ik ben vorige week vanuit Bangkok gevlogen naar Chiang Mai. Dennis is in Bangkok gebleven. En ga nou a.u.b niet allemaal weer vragen waarom dat is want daar word ik een beetje moedeloos van. We reizen gewoon appart.

Maar goed na de jungletocht ben ik nog 2 dagen in Chiang Mai gebleven. Heb daar nog een stuk of 6 tempels bekeken, want die had ik nog niet gezien in Thailand. Inmiddels heb ik wel een beetje genoeg van Buddha, alle bijgeloven en kwade geesten, heilige huisjes en monnikken. (sorry voor de buddisten onder ons :))
Ik zat in Chiang Mai in een tuktuk en de chauffeur stopte bij elk heilig huisje, elke tempel en andere dingen om even zn handen te vouwen en zn ogen te sluiten. Nou en geloof mij maar, dan duurt zo'n rit lang. Savonds ben ik weer naar Bamboo's cafe geweest. Donders gelachen daar met 3 gepensioneerde Engelsen, 2 Australiers en 1 Duitser. Op een gegeven moment lag de eigenaar te slapen en zaten zijn klanten gewoon nog aan de bier. De volgende dag (maandag) heb ik m'n spullen bij elkaar gepakt en ben ik richting het busstation gelopen om de bus naar Chiang Rai te nemen. Ik heb nog nooit zo'n chaos gezien. Tis net of er grote uitverkoop is. Je koopt je ticket en vervolgens ga je wachten bij je platform maar dit verschilt nog wel eens en twas dus maar de vraag of de bus kwam en waar. Heb daar met David uit Israel, die er ook geen reet van snapte gewacht en uiteindelijk zaten we toch in de juiste bus. 3 uur gezeten naast een thaise vrouw die me allerlei tips over Thailand gaf en waar je zeker wat aan hebt. Aangekomen in CRai ben ik samen met David op zoek gegaan naar een guesthouse. We zaten in Starbright voor 200 BHT. Het was schoon en netjes en ongelofelijk laag en klein. Ik heb mn kop ook zeker wel een keer of 5 gestoten. Het meisje van het hotel vroeg of we zin hadden om mee te gaan naar een cafe. Normaal ben ik totaal geen fan van cafe's maar goed je gaat je op den duur toch een beetje aanpassen aan de cultuur, anders krijg je steeds van die scheve gezichten. Eerst nog wat gegeten op het grootste vreetplein in CRai. Ongelofelijk wat je hier ziet, de wereld aan eten, live muziek en gezelligheid. Wil je insecten eten? Jazeker. Nou en dat was nog best lekker ook. Daarna zouden we dus naar de bar. Ik denk zal even een tuktuk aanhouden. Nooo noooo expensief expensief! I can drive. Nou we moesten dus met z'n 3en op een scooter. Zat voor geen meter maar wel goedkoop. Wonderbaarlijk dat we er heel zijn gekomen. Er was livemuziek en we hadden onze eigen biertap. Ik had eigenlijk in de planning die dag niet te drinken, maarja kon ze ook moeilijk met z'n 2en dat hele ding te laten leegdrinken. twas een geslaagde avond, en we waren mooi op tijd weer terug. De volgende dag de minibus gepakt Magdalena.Haaropgebeld dat ik eraan kwam, en daar stond ze al mooi op mij te wachten. Eerst even wat gegeten en daanrna zijn we naar haar huis gegaan. Ik mag hier het huis gebruiken van een stel dat 2 weken weg is, en dat is supercomfortabel!:) Heb kennis gemaakt met iedereen hier, en daarna zijn we wat gaan eten. Savonds nog even naar Tesco (supermarkt) geweest. En daarna hebben we nog skipbo gedaan en lag ik tegen 12 uur op bed.Magdalena is nu haar Thaise les aan het volgen en vanmiddag mag ik haar scooter gebruiken. De natuur is super, en de mensen zijn allemaal hartstikke aardig. Het is goed om hier te zijn :)
Nou daaaag

  • 26 Oktober 2011 - 14:58

    Milou:

    Ziet er goed uit Michiel! Geniet ervan! Ik vlieg morgen terug :(
    Liefs

  • 26 Oktober 2011 - 19:27

    Tinus En Ineke:

    Hoi michiel hoe is het daar lekker genieten van alles ook doen hoor.Wij lezen elke keer jje verslagen en je foto,s heel leuk joh.
    gr. buurman tinus

  • 29 Oktober 2011 - 15:25

    Oom Bert:

    Lieve Michiel,
    Ik kan zo intens genieten van je belevenissen in Thailand en andere landen, heb bewondering voor
    je lef om zoiets maar even te ondernemen.
    "Eeuwen" geleden was ik meerdere keren in Bangkok, lag er zelfs een week in het ziekenhuis. Heb toen de Thaise mensen leren kennen als lieve mensen, erg vriendelijk en belanstellend voor anderen.
    Michiel houd het stuur recht en denk aan je ouders, ze zullen je erg missen. Maar ze zullen ook trots moeten zijn op een zoon ( en niet hun enigste zoon ) zoals jij.
    Ik blijf je belevenissen volgen, ook als je weer thuis bent.
    Dag, mien jongen.

    Oom Bert en Janke

  • 29 Oktober 2011 - 22:56

    Snuif:

    Ha Michiel,

    mooie verhalen man! Mooi te horen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet ervan...

    Met Hollandse groet'n,

    Snuif

  • 30 Oktober 2011 - 06:48

    Leonie:

    Hey Michiel,
    Leuk om je verhalen te lezen!
    Jammer dat we elkaar niet meer hebben kunnen zien in Chiang Mai.
    Geniet van je reis en je verblijf bij Magdalena. Ik kan het beamen: het is heerlijk om even langer op een plek te blijven en niet steeds je tas in en uit te hoeven pakken!
    Ik ga deze week met een Hilltribe Camp mee, ook weer een spannende ervaring.

    Liefs,

    Leonie

  • 30 Oktober 2011 - 14:22

    Opa/oma Duinkerken:

    Hallo Michiel,
    Bedankt voor je leuke kaart. We moeten er wel vaak aan denken dat je zover weg bent.
    Heel veel plezier, we hebben je verslagen gelezen, zo reizen we een beetje met je mee.
    liefs,
    opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Mae Sai

backpacken in zuidoost-azie

door de landen, thailand, cambodja, vietnam en laos heen trekken

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2012

Back in de chaos

07 Februari 2012

Back in de chaos

26 Januari 2012

Ubud & Malaysia!

21 Januari 2012

Foto's

13 Januari 2012

Gili
Dennis & Michiel

IN THE TUBING VANG VIENG LAOS

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 77695

Voorgaande reizen:

08 September 2011 - 10 Februari 2012

backpacken in zuidoost-azie

Landen bezocht: