Laobier drinken op de Slowboat - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Dennis & Michiel - WaarBenJij.nu Laobier drinken op de Slowboat - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Dennis & Michiel - WaarBenJij.nu

Laobier drinken op de Slowboat

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Dennis & Michiel

05 November 2011 | Laos, Luang Prabang

Woensdagmorgen ben ik bij Magdalena weggegaan en ben ik met de bus via ChiangRai naar Chiangkhong gegaan. De tijd bij Magdalena was erg ontspannend, intressant en zeer gezellig. Op welke dagen ik precies waar ben geweest weet ik niet meer, want welke dag het is hier intresseert me niet zoveel :) In ieder geval ben ik naar Doitung geweest. Doitung is een plek waar in het verleden ontzettend veel opium is gebruikt, en wat nog steeds wel gebeurt. De moeder van de heilige koning is daar een aantal jaren geleden heengekomen om de mensen te helpen, zorgen dat het opiumgebruik minder werd, complete bossen heeft aangelegd en de bevolking op de goede weg heeft geholpen. We hebben daar haar woning gezien, de mooiste boettanische tuin van Thailand en we zijn in het koningklijke museumlgeweest. Ook ben ik bij de Golden Triangle geweest waar je Thailand, Birma & Laos ontzettend mooi kunt zien. We zijn ook nog in het opiummuseum geweest, dat was wel het mooiste museum wat ik ooit gezien heb. We zijn ook nog een dag naar Chiang Rai geweest, ongeveer een uur met de bus en zeer goedkoop. Daar ben ik met Jacky, een vriendin van Magdalena naar de grotten geweest waar, hoe kan het ook anders buddahbeelden te vinden waren. Ook waren er beelden van monnikken waar volgens mij gewoon echte mensen in verwerkt zijn, heel appart. We zijn nog naar avondmarkten geweest, ook heel bijzonder. De muziek van Loykratong (een feest wat er binnenkort aankomt) hoor je door de speakers op de straten. Ik kijk terug op een superleuke tijd bij Magdalena.
Woensdag ben ik dus naar Chiang Khong gegaan met de bus en heb ik Dennis daar weer ontmoet. We hadden een leuke hotelkamer, en het was een leuk dorp. De verbouwde scooters waar 8 mensen in vervoerd kunnen worden zien er zeer intressant uit. Verder was dit een vrij dood dorp, savonds was er ook niks te doen. De volgende dag zijn we opgehaald en gingen we de grens over naar Laos. Aangekomen daar moesten we even op ons visum wachten en konden we de boot op. De boot die bestemd was voor 70mensen werd uiteraard weer wat vollergestampt. Dennis en ik zaten bij een aantal Nederlanders op een tuinstoel, waar we lekker de hele dag rummy 500 gespeeld hebben. Uiteindelijk kwamen we rond een uur of 6 aan in Pakbeng waren we samen met Kelly (Jolanda Pieters) een guesthouse op hebben gezocht. Zeer goed en lekker goedkoop. We zijn hier ook miljonair voor het eerst en waarschijnlijk ook direct voor het laatst :( De volgende dag zijn we wat vroeger de boot opgegaan om de mooiste plekken te reserveren. De uit de hyundai gerukte bankjes zaten best lekker en we zaten weer met alle Nederlanders bij elkaar, zeer gezellig. Aangekomen in Luang Prabang zijn we met de hele groep naar een guesthouse gegaan en was ie dus door voornamelijk door Nederlanders gevuld. We hadden ook een huisdier Mr. K. Akkerlak maar die zat mooi rustig in een hoekje. Oh en achter de spiegel zat gebruikt maandverband en wcpapier. Hoe kwam ik daarachter? Je kunt de spiegel bijdraaien en aangezien wij te lang zijn moest ie dus een stuk omhoog. Savonds zijn we met zn allen wezen eten en daarna naar een bar aan de rivier geweest. Die ging al om half 12 dicht, en aangezien het vrijdag was en wij nog lang niet flauw van de bier waren zijn we naar de bowling gegaan. 2 Teams en uiteindelijk was de winnaar een vrouw (jammer) Nou nu allemaal niet v.d stoel vallen want dit kan schokkend overkomen. Dennis en ik hebben een fiets gehuurd en zijn vandaag heel Luang Prabang wezen verkennen op een veel te kleine fiets. Dennis ging voor de bolletjestrui en die heeft ie gehaald ook. Voor de variatie gaan we vanavond bowlen, het begint bijna op een sportieve vakantie te lijken. Morgen gaan we waarschijnlijk naar Viang Vieng om daar de tubing in te gaan. Hoe is het verder in Alteveer e.o? Tjeerd nog vrijgezel denk ik, en briesje drinkt nog steeds geen bier? Nou het beste dit is het laatste verslag deze vakantie gekheid.

  • 05 November 2011 - 12:11

    Natalie:

    Dennis had toch hoop ik wel zijwieltjes op zijn fiets.?
    Want zo hard fiets hij ja niet:P

    Greetzz

  • 05 November 2011 - 12:44

    Jeanet:

    Hé Natalie daar zat ik ook net aan te denken ;-) Esmée viel bijna van de stoel toen ze Dennis met een fiets zag haha.
    Jongens have fun we blijven jullie volgen xxxx uut Karkn'veld

  • 05 November 2011 - 18:28

    Kevin:

    mooi bezig, zag op facebook dat insmeren waarschijnlijk niet nodig was.

    en fietsen doet dennis normaal alleen na de kroeg :P

  • 06 November 2011 - 09:25

    Jolanda:

    Oke en wat ik dan ff niet snap waarom je mijn naam gebruikt bij Kelly en mij ook tagged in een foto op facebook? Terwijl ik dat ni bennnn.. Dus vertel eens hoe dat zit haha. Verdr goed bezig met dat fietsen. Zijn jullie wel nodig met die aankomende rijstebuikjes.. Have fun nog.

  • 06 November 2011 - 10:35

    Claudia:

    Hey,
    Jullie en fietsen tjonge jonge dat had ik nou nooit verwacht!
    Mooi dat jullie zoveel mooie dingen zien en doen!
    En nog mooier dat jullie nu weer samen reizen! Blijft dit ook zo? Dennis hoe is het nu met jou dan?
    Tot nu toe hebben jullie nog niks gemist in het o zo mooie KERKENVELD...
    Dikke (K)

  • 06 November 2011 - 10:44

    Alfred:

    vang vieng? huur daar ook een fiets en ga weg van de westerlingen. het is net het mallorca van laos. wel gezellig. ik liep daar rond en hoorde muziek van het kleine orkest.
    have fun.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

backpacken in zuidoost-azie

door de landen, thailand, cambodja, vietnam en laos heen trekken

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2012

Back in de chaos

07 Februari 2012

Back in de chaos

26 Januari 2012

Ubud & Malaysia!

21 Januari 2012

Foto's

13 Januari 2012

Gili
Dennis & Michiel

IN THE TUBING VANG VIENG LAOS

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 77689

Voorgaande reizen:

08 September 2011 - 10 Februari 2012

backpacken in zuidoost-azie

Landen bezocht: