In the Tubing - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Dennis & Michiel - WaarBenJij.nu In the Tubing - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Dennis & Michiel - WaarBenJij.nu

In the Tubing

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Dennis & Michiel

11 November 2011 | Vietnam, Hanoi

Smorgens na Luang Prabang hebben we een minibus gehuurd om met de groep naar Vang Vieng te gaan. Dit was een helse tocht, de wegen in Laos zijn over het algemeen ongelofelijk slecht. De meestten van ons waren ook zo beroerd als een kraai. Onderweg was gelukkig wel van alles te zien, kleine dorpjes, loslopende koeien en varkens en kinderen die spelen op straat waar we met een gigantische vaart langsreden. Ook is het wel appart om te zien dat de badkamers zich gewoon op straat bevinden. We kwamen in Vang Vieng aan rond een uur of 7 waar we vanaf het busstation een tuktuk hebben genomen naar het centrum. Daar hebben we een guesthouse opgezocht, en aangezien we met een ongelukkig aantal waren hebben we maar 1 grote kamer gehuurd. Dit was donders gezellig, 6 Nederlanders en 1 onnozele engelsman erbij die steeds beter Nederlands begon te leren. Na ons geinstalleerd te hebben in de slaapkamer zijn we even wat gaan eten in 1 of andere drugstoko waar je gewoon dingen als happy pizza, mushroomshakes en joints kunt bestellen. Ook een kilo wiet staat gewoon op de kaart voor 250miljoen kip, ongeveer 250 euro. Daarna nog even wat gekaart en toen maar gaan slapen, moesten natuurlijk wel fit zijn voor het tuben. De volgende dag even wat gegeten in een franse bakkerij, daarna maar eens even een stel tubes gehuurd waarna we naar de rivier werden gebracht. De tubing is eigenlijk gewoon een lange rivier waar zich de wereld aan barren bevinden langs de waterkant, waar je van een megahoge duikplant af kunt springen, je aan een slinger kunt hangen en je in de rivier kunt laten vallen, en allerlei drankspellen. Bij de eerste bar zat de sfeer er al goed in. Op een gegeven moment als je flauw v.d bar bent ga je in de band zitten tot je weer ergens anders kunt stoppen. Ook wel mooi hoe ze dat doen, er zijn wat van die overjarige laosbewoners langs de kant die je een 0,5l fles water aan een touw naar je kop gooien, die je kun je dan pakken zodat ze je naar de kant kunnen halen. Nou zo gaat dat dus de hele dag door, 1 groot feest. Dennis en ik hadden ook al het geniale plan om op de stuw in Alteveer precies zoiets te maken. Maar goed, de hele tubing niet afgemaakt aangezien we al laat waren en het al donker werd, dus zijn we onderweg met een tuktukchauffeur teruggegaan naar het centrum. Savonds weinig meer gedaan want zo'n dag sloopt je best wel. De volgende dag weer wezen tuben, dit keer zonder band aangezien je ook kunt lopen naar de meeste kroegen. Het was weer 1 groot feest ondanks de regen. Savonds nog even in de Qbar geweest en toen mooi op tijd gaan slapen. De volgende dag nog even ontbeten en toen de bus naar Vientiane gepakt (ongeveer 4,5 uur) Martin hebben we achtergelaten die wou nog een dag tuben. Ook deze busrit was weer eerste klas luxe, af en toe vlieg je met je kop tegen het dak aan, slapen wil bijna niet, en tegen die tijd dat je eindelijk slaapt ben je er al. Aangekomen daar word je hebben we een tuktuk naar het centrum genomen en een guesthouse opgezocht. Dit was nog niet zo makkelijk aangezien alles bijna vol was. Uiteindelijk toch wat gevonden. Savonds even wat gegeten en toen Marco's verjaardag even gevierd. De volgende dag vloog ik om 14.00 naar Hanoi, Vietnam. Dit was best wel een relaxte vlucht alleen je zit bij een stel monnikken in het vliegtuig. Niet dat ik dat zo erg vind maar ze krijgen overal voorrang. Ze zitten eerste klas, mogen in de cockpit meekijken en mogen ook als eerste het vliegtuig uit. Prima hoor, mij hoor je verder niet klagen want dit is de cultuur. Maar ik vraag me af als hun naar Nederland zouden komen en ik ze zou meenemen naar Normaal waar hun kleding word afgerukt of ze dan precies hetzelfde zeggen. Aangekomen in de grootste chaos tot nu toe heb ik een taxi gepakt naar het centrum, dit kostte 320.000 dong, maar ik werd ook nog even geacht de tolweg van 300.000 dong te betalen. Onderweg kijk je je ogen uit; duizenden scooters die links en rechts je taxi voorbij crossen, baby's voorop een scooter, auto's die midden op de snelweg keren enz. Enz. Aangekomen in het centrum Dennis opgezocht en later kwamen ook Marco & Nick in dit hotel. Verder kan ik nog weinig vertellen over Vietnam want ik ben er pas. Oja koffie is hier duurder dan bier. Tot ziens xxxx

• 11 November 2011 - 07:25

Theo:

Aan jullie verhaal te horen moet tubing wel geniaal zijn. Toen ik de de filmpjes op youtube had bekeken had ik een nog betere voorstelling en het lijkt mij dat geweldig. Zal de bouwvergunning aanvraag bij de gemeente zodat als jullie terugkomen gelijk op de stuw verder kunnen tubben. (geen idee of je het kunt vervoegen)

Veel plezier jullie beiden.