3 Daagse trip Halong Bay, Hanoi & Ninh Binh - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Dennis & Michiel - WaarBenJij.nu 3 Daagse trip Halong Bay, Hanoi & Ninh Binh - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Dennis & Michiel - WaarBenJij.nu

3 Daagse trip Halong Bay, Hanoi & Ninh Binh

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Dennis & Michiel

18 November 2011 | Vietnam, Ninh Bình

Xin chao!

Aangekomen in het hotel Hai Nam waar Dennis al was en ik bij hem op de kamer kon blijven. Dit was een vrij nieuw hotel, zeer netjes en superfijne bedden waar ik eerst eens even van genoten heb. Savonds hebben we nog even een kroeg opgezocht samen met Nick & Marco en lagen we mooi op tijd in bed. De volgende dag zijn we met z'n 4en mooi op tijd vertrokken en op ons dooie gemak de stad Hanoi bekeken. Ongelofelijk wat hier allemaal gebeurt, zoals ik al zei de wereld aan scooters. Maar wat daar allemaal op vervoert word is echt niet te geloven. Bier, dooie of levende varkens, kippen, kinderen, ramen, pijpen van 6m lang, kleren en ga zo maar door. We hebben het boek een beetje gevolgd die je langs allerlei standbeelden, tempels en leuke parken brengt. Savonds hebben we een 3 daagse reis naar Halong Bay geboekt voor 60 dollar. De volgende dag werden we al vroeg opgehaald in een bus(je) wat totaal niet relaxt was. Met onze bijna 2 meter 3,5 uur lang opgevouwen op elkaar zitten is nou niet wat je kunt noemen comfortabel. Maar goed aangekomen in de haven van Halong Bay werden we de boot opgestuurd. Hier kregen we eerst een lunch van loempia's, rijst, tofu, rushhourkool en wortels. We vaarden bij de 1000 eilanden langs, supergaaf om te zien. Onderweg hebben we nog een stop gemaakt bij een gigantische grot. Donders mooi om te zien, alleen het was jammer dat alles zo touristisch aangelegd was en de verlichting in allerlei kleuren pastte er totaal niet bij. Na een paar uur weer te hebben gevaard kwamen we aan op Cat Ba Island waar we een nacht verbleven. Op t eerste gezicht leek het echt een dood eiland te zijn waar geen ruk te beleven was. Maar na bijna een uur te hebben gereden met de bus kwamen we een beetje in de bewoonde wereld en daar was het toch nog best wel groot! We hadden een gewone, maar nette kamer. Om kwart over 6 stond er een diner voor ons klaar met o.a zeevruchten, tofu, loempias en rijst. Heel variërend:P, maar wel lekker. Daarna zijn we met z'n 4en en een stel uit Singapore even naar het centrum gelopen waar we in een karokebar terechtkwamen. Dennis werd natuurlijk direct herkend en werd geacht een aantal nummertjes te zingen. Hij was in een goede bui en aangezien de vrouw uit Singapore bijna jarig was kon ie ook niet weigeren. Na de karaokebar zijn we nog even in een plaatselijke disco geweest wat eigenlijk gewoon een veredelde hoerenkeet was. Hier was geen hond verder dus zijn we ook direct weer gegaan en lagen we mooi op tijd in ons nest. De volgende dag stond om 7.30 het ontbijt klaar en konden we daarna kiezen wat we wilden doen. Je kon een wandeling maken over het eiland of lekker relaxen aan het strand. Wij zijn voor antwoord B gegaan aangezien ik ook totaal niet fit was. Om 12.00 stond de lunch klaar en daarna werden we opgehaald om de boot weer op te gaan. We kregen een andere boot aangezien de vorige vol begon te lopen met water. Superrelaxte boot waar we mooi een poos op het dek hebben gezeten. We hadden een kamer verwacht waar je je kont niet kon keren, en eigenlijk had ik verwacht dat als er een douche zou zijn we die al zouden moeten delen. Maar dit was niet zo, de kamer was vrij groot en we hadden onze eigen badkamer! Heerlijk geslapen naast de dieselmotor die mooi wat lawaai maakte. Smorgens na het ontbijt zijn we gaan weer verder gevaren en konden we in een bootje door een paar grotten varen en waar we later ook even konden zwemmen. Aangezien ik weer zo lekker bezig was om bovenop een scherpe rots te gaan staan heb ik daar m'n beide poten aan opengehaald. Maar hiervoor hadden we een dochter van een Indiaan aan boort die pleisters en jodium had. Oja zij had mij die avond ervoor ook nog wat rijst gemaakt met heel veel verse knoflook en gember omdat ik strontverkouden was. Nou dat is echt een aanrader! Het enige nadeel is dat je er 3 dagen later nog plezier van hebt. Maar goed ik ben dus maar niet wezen kayakken omdat me dat niet zo verstandig leek met die wonden aan m'n voeten. Om een uur of 12 kwamen we weer aan in de haven van Halong Bay waar we nog een lunch kregen en daarna mochten we weer heerlijk opgepropt en die klerebus zitten, dit keer hadden we gelukkig wel iets meer ruimte :) Savonds zijn we naar Real Darling Cafè Guesthouse gegaan waar we hebben overnacht. Savonds wouden we naar Koto restaurant wat gerunt word door kinderen, maar die was dicht. Toen hebben we op straat gegeten, superlekker. Daarna nog even wat gedronken en daarna zijn we mooi op tijd gaan slapen. De volgende dag zijn we mooi op tijd opgestaan en hebben we het Army museum bekeken en nog wat door de stad gelopen. Savonds afscheid genomen van Nick & Marco die een 2 daagse trip naar Sa Pa hadden geboekt, en wij zijn savonds wezen stappen. De volgende dag nog wat van Hanoi bekeken, en je verbaasd je elke keer weer over hoe zo'n grote chaos daar steeds ontstaat. We hadden een openbusticket geboekt waarmee je 5x kunt stoppen om uiteindelijk in Ho Chi Min (Saigon) te komen. We werden gedropt in Ninh Binh waar we nu nog zijn. Het hotel is super en de eigenaar is heel aardig. Gister is zijn schoonvader overleden en toen werden er partytenten opgebouwd en sindsdien is er een soort feest aan de gang en nu heb je mooi wat lawaai en je kop want het gebeurt allemaal recht voor ons hotel. Nou dat was het morgenavond gaan we naar Hue. Beste maar weerxxx

• 19 November 2011 - 19:49

Elly:

Superleuk verhaal, was weer een hele onderneming. Vieren ze daar eigenlijk ook Sinterklaas?
    Anders moet ik maar wat pepernoten opsturen :)

• 20 November 2011 - 10:48

Alfred:

wat een geluk dat jullie net een begrafenis mee maken wat een "feest" is dat.
    jammer dat jullie niet naar Sapa zijn ik vond het het het mooiste van wat ik in vietnam heb gezien.
    veel plezier

• 20 November 2011 - 13:32

Magdalena:

En heb je nog hond geprobeerd? ;)

• 20 November 2011 - 13:32

Magdalena:

En heb je nog hond geprobeerd? ;)

• 21 November 2011 - 06:46

Michiel:

Volgens mij heb ik zonder dat ik t wist wel hond gehad ja haha. en sapa leek me ook vaar t zuit alleen had meer zin om naar het zuiden te gaan