Ninh Binh, Da Nang, Hoi An & Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Dennis & Michiel - WaarBenJij.nu Ninh Binh, Da Nang, Hoi An & Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Dennis & Michiel - WaarBenJij.nu

Ninh Binh, Da Nang, Hoi An & Nha Trang

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Dennis & Michiel

27 November 2011 | Vietnam, Nha Trang

Het plan was dus om vrijdagavond met de bus naar Hue te gaan maar aangezien deze volgeboekt was konden we pas zaterdagavond richting Hue. Dus moesten we ons nog een extra dag vermaken in Ninh Binh, wat uiteraard geen probleem was. Ninh Binh is een kleine maar leuke stad en weinig tot geen touristen (gelukkig) Aangekomen in Ninh Binh hebben we s'avonds eigenlijk weinig gedaan, mooi op tijd ons nest in gedoken. De volgende dag even ergens ontbeten en toen een fiets gehuurd. De 'stad' gaan verkennen, en dit lijkt wel wat op Halong Bay alleen dan zonder water. Vooral buiten de stad is het geweldig om te fietsen, je komt er bijna geen tourist tegen, je komt eigenlijk uberhaupt niemand tegen. Savonds zijn we wat gaan drinken met Peter, een Nederlander die al jaren in Maleisië woont. De volgende dag, zaterdag hebben we vrij weinig gedaan, beetje rondgelopen en wat gegeten. Om een uur of 9 kwam onze bus naar Hue. Dit is ook weer heerlijk duidelijk geregeld. De hoteleigenaar verteld je welke bus je moet hebben, maar goed dit wist ie volgens mij zelf niet eens goed. Uiteindelijk in de goede bus terecht gekomen en 12 uur lang tussen 2 van die banketbakkers uit Frankrijk gelegen die de hele nacht met een knoflooklucht in je gezicht lopen te hijgen, Heerlijk comfertabel dus. Ik had 3 slaappillen genomen die voor geen meter hielpen. En ik lag dicht bij de toilet dus een heerlijke pislucht trok door de hele bus heen. Uiteindelijk kwamen we om 9 uur smorgens aan in Hue, waar we ontvangen werden door een stuk of 10 mensen die je een hotel aan proberen te smeren. We hebben er 1 gekozen die ook in onze boeken stond en vrij goedkoop was. Smiddags naar de koningsstad gelopen. Dit is een gigantisch complex wat nog steeds gerestaureert word op dit moment. Maar het was mooi en intressant om te zien. S'avonds zijn we naar de Why Not? bar geweest. Ach ja waarom ook niet? We zijn dr nou toch. Daar hebben we flink wat alcoholische versnaperingen weggetikt aangezien we de zaterdag nog in moesten halen:P De volgende dag met een beste kater wakkergeworden en hebben we een fiets gehuurd (alweer). De stad een beetje verkend en wat pogoda's en tempels bezocht. Savonds nog even gekeken of ze ons nog kenden in de Why Not? bar en lagen we uiteindelijk mooi op tijd in bed. Dinsdagmorgen zijn we op de trein naar Da Nang gestapt. Hier ontmoetten we Paul Emsli, 57 jaar oud en de grootste droogkloot die ik in tijden gezien had. Aangekomen in Da Nang hebben we samen met hem een taxi opgezocht en zijn we met hem naar hotel Than Ninh gegaan waar we 1 nacht zouden blijven. Smiddags naar een museum geweest waar een heleboel sculpturen te bezichtigen waren. Hierna zijn we de weg kwijt geraakt maar opzich was dit niet erg want zo zie je nog eens wat. Paul deed voor hoe hij vaak kruispunten overstak. Hij zette z'n zonnebril pakte een stok v.d grond en deed net of hij blind was, hilarisch om te zien. Ons hotel uiteindelijk toch weer teruggevonden. S'avonds onmoetten we in typisch Vietnamese eetstal Pam die altijd in Vietnam had gewoond. Aangezien wij niks wijzer werden van de menukaart bestelde zij eten voor ons, en leerde ons bepaalde dingen te eten. Daarna heeft ze ons meegenomen naar een koffiehuis en hebben we daar nog even gezeten. Toen nog wat rondgelopen en daarna gaan slapen. Da Nang is leuk voor een dag, maar heeft verder niet heel veel te bieden dus daarom zijn we de volgende dag mooi op tijd met de bus richting Hoi An gegaan. Ongelofelijk wat ze allemaal in zo'n bus proppen, complete huisraad, zakken vol speelgoed enz. Aangekomen in Hoi An zijn we met Paul meegegaan naar Sunflower Hotel. Hij had daar een kamer geboekt en wij wilden hier ook wel heen. Maar goed het hotel was volgeboekt maar we kregen een extra bed zodat we bij Paul op de kamer konden slapen en dus toch daar een slaapplek hadden. S'middags zijn we wat door de stad wezen lopen en hebben we even Fresh Beer geprobeerd van 3000 VND per glas. Domme fout want dit smaakte veel te goed. Die avond ben ik naar de kapper geweest die me ook even geschoren heeft. Was ook wel nodig eigenlijk.. Daarna zijn we even wat wezen eten in Cafè 43. Supergoed eten voor weinig geld. Daarna zijn we naar Bar Old & New geweest. Een vage kroeg waar iedereen op de muren mocht schrijven wat wij natuurlijk ook even gedaan hebben. De volgende dag heb ik een scooter gehuurd en ben de omgeving wat gaan verkennen. Hoi An is wel een leuke stad, alles is nog wat in oude staat en als je langs de rivier loopt lijkt het wel wat op Venetië.Wat ik wel jammer vond is dat de tempels er zo verwaarloosd bijstonden. Maar goed het zijn er ook nogal wat en om dat allemaal bij te houden kost natuurlijk ook een boel tijd. Aan het eind v.d middag begon het keihard te regenen en dit heeft vanaf toen wel een paar dagen aangehouden. S'avonds zijn we nog naar een bar geweest waar we Martin weer hebben ontmoet. De volgende dag zijn we naar Nha Trang gegaan met de trein. Dit duurde ongeveer 10uur maar het was zo voorbij. Je hebt continu een prachtig uitzicht en je kunt gewoon roken. Ook is er een restaurant waar het complete personeel zich de hele dag loopt te bezatten. Aangekomen in Nha Trang zijn we met de taxi naar Daughter & Son guesthouse gegaan maar deze was al volgeboekt. We zitten nu in Saigon hotel, goedkoop en netjes. Denk dat we hier nog 1 of 2 nachten blijven en daarna langzaam richting Ho Chi Minh City gaan.
Nou dat was het wel weer. Mam ik denk dat er wel weer genoeg typfouten in dit verslag staan maar heb wel wat beters te doen dan ze allemaal te gaan verbeteren:P Oja en dit toetsenbord komt volgens mij uit de jaren 90, en de C werkt niet goed. Gaan nu Nha Trang verkennen. Oja heerlijk geslapen trouwens vannacht beter als de vorige 3 nachten. Ook niet zo raar want Paul was elke nacht bezig een compleet tropisch regenwoud om te zagen. Ongelofelijk ik wist niet dat mensen zo konden snurken, het was net een oude dieselmotor. OOK ZO xxxx

• 27 November 2011 - 08:36

Berta:

Wat weer een prachtig verhaal iedere keer weer leuk om te lezen.
    Geniet van jullie verdere reis.

Groetjes Berta

• 27 November 2011 - 10:27

GF Schonewille:

Hoi Dennis heb je een smerige kin of groeid daar wat? Staat je goed. Succes daar en gezien de foto's is het vast een zeer bijzonder en nooit te vergeten avontuur/ervaring. Groetjes vanuit het mooie Drentse dorp Hoogeveen.

• 27 November 2011 - 12:58

Wilma:

weer genoten van het mooie verslag,ook mooie foto's.
    geniet er nog maar van.
    groetjes wilma

• 27 November 2011 - 13:51

Elly:

Ach je hebt ook wel gelijk wat maken die typefouten ook uit, vind het allang leuk dat ik op deze manier een beetje meereis.

• 27 November 2011 - 14:14

Jeannette :

Ook met spelfouten is er niets mis met je verslag.
    Ik vind jouw uitgebreide en regelmatige updates indrukwekkend.
    Begin er bijna op te rekenen dat er zondagsmorgens weer een nieuw verslag is.
    Groetjes.

• 27 November 2011 - 18:38

Barbara:

Super verslag weer Michiel, elke keer weer mooi om te lezen wat jullie meemaken en wie jullie ontmoeten. Hoop nog veel verslagen te mogen lezen....
    'T ga jullie goed en geniet ervan!

• 30 November 2011 - 19:25

Buurtjes:

He michiel wij genieten van je leuke verhalen iedere keer ben ik wel hel benieuwd wat je nu weer heb ondernomen geweldig joh. Ben gewoon een beetje jaloers ik wil het ook wel allemaal zien.
    gr. de buren v.d.overkant