Khmer And Proud Of It!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dennis & Michiel - WaarBenJij.nu Khmer And Proud Of It!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dennis & Michiel - WaarBenJij.nu

Khmer And Proud Of It!!

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Dennis & Michiel

20 December 2011 | Thailand, Bangkok

De kerst komt er bijna aan, hoorde dat het in NL inmiddels sneeuwt. Hier weinig kans op het is nog steeds rond de 30,35 graden.

Aangekomen in Siem Reap naar die verschrikkelijke busreis van totaal 14 uur, zwaar onderkoeld heb ik samen met een Engelse vrouw een tuktuk gedeeld naar het centrum. Zij wist wel ongeveer waar ze heen wilde dus ik ging wel mee. Maar onze galante tuktukchauffeur had hele andere plannen met ons. Hij zette ons uit bij 1 of ander donker guesthouse omdat meneer daar natuurlijk weer provisie voor zou krijgen. Ik druk hem een dollar in de handen, zoals afgesproken en we zijn weggelopen. Deze man was alleen wel hardleers, hij wilde ons graag naar Angkor Wat? brengen de volgende dag, en daarvoor is hij ons de hele weg gevolgd. Uiteindelijk kwamen we bij Naga guesthouse, een leuk hotel wat nog maar net klaar was. Maar het was netjes, het personeel was vriendelijk en ook de kamers waren eenvoudig maar schoon. Ik had ook direct maar een kamer voor Myrte & Lieke geboekt aangezien hun midden in de nacht aankwamen en dus geen zin hadden om dan nog een kamer te zoeken.
De volgende dag zijn we naar een grote markt geweest met z'n 3en, verder wat gegeten en een vismassage gehad, net zo vet! :P Je betaalt voor 20 minuten 2USD en krijgt daar ook nog een gratis blik bier bij. Savonds zijn we natuurlijk naar de ANGKOR WHAAAAAAAAT?!bar geweest om het bekende tshirt proberen te scoren waar iedereen mee loopt. Gelukt, kunnen we ook weer afvinken. Oja inmiddels waren Alex & Martin er toen ook weer bij. We zijn mooi op tijd gaan slapen aangezien we de volgende dag natuurlijk naar Angkor Wat moesten. Angkor Wat is een gigantisch tempelcomplex, heel oud en dit moet je gezien hebben wanneer je in Cambodja bent geweest.
We hadden het plan om op de fiets te gaan, maar aangezien we daar allemaal smorgens weinig zin aan hadden hebben we een Tuktuk voor de hele dag gehuurd die ons van tempel naar tempel bracht. We zijn begonnen in Angkor Wat, de grootste, daarna naar Angkor Ton of Tom ik weet het niet eens meer. In totaal hebben we 5 of 6 tempels gezien en dat was voor ons toen wel voldoende. Angkor Ton of Tom vond ik het mooiste. Dat is zo oud dat overal gewoon bomen doorheen groeien. Het staat op veel plekken op instorten maar ze zijn bepaalde gedeelten "druk" aan het renoveren. Uiteindelijk was het een geweldige dag en waren we allemaal mooi an de latten van dat gesjouw. Sommige mensen kunnen er wel 2 of 3 of zelfs wel een week rondlopen, maar wij vonden 1 dag voldoende. Savonds natuurlijk weer naar de Angkor What? bar geweest, allerlei oude reisgenoten tegengekomen, supervet. Eigenlijk is deze bar aardslelijk maar goed je moet er zijn geweest. Er tegenover heb je de Tempelbar, die is echt heel mooi. Ze hebben het zo gemaakt dat het gewoon net lijkt of je in een echte tempel bent. Heel gaaf om te zien vond ik. Die avond heb ik besloten samen met de meiden dat Martin & Alex hun studie Nederlands goed hebben afgerond en dat ze een certificaart hadden verdiend. Ik heb ze m'n Hollandarmbanden gegeven:P
De volgende dag gingen Myrte & Lieke al vroeg naar Koh Chang (Thailand), Alex de softie was zo ziek als een hond en hebben Martin & Ik fietsen gehuurd om de stad wat gaan te verkennen. Siem Reap is een leuk stadje, maar buiten Angkor Wat is er niet heel erg veel te beleven. Daarna heeft Martin me even geholpen met het boeken van tickets. We zijn nu onderweg naar Koh Chang, om daar even 2 dagen te relaxen en mischien nog 1 dag te gaan duiken, Maandag ga ik met de bus naar Bangkok en vanaf daar vlieg ik naar Singapore. Woensdag vertrek ik met het vliegtuig vanaf Singapore naar Jakarta!
2 vliegtickets voor net 90€, whoppaaa dat zijn de bedragen.

Ik kan inmiddels Buddah ook weer recht in de ogen aankijken want heb m'n slaapzak aan een straatkind gegeven die daar heel erg blij mee was. Voelt toch beter dan wanneer je iets in een hotel achterlaat. :)

De volgende dag zijn wij dus ook met de bus richting Koh Chang gegaan. Eerst de grens over Cambodja uit, Thailand weer in bij Poi Pet. Opzich ging het goed maar we moesten dus net zo lang wachten tot er nog 3 mensen kwamen die ook naar Koh Chang gingen. Uiteindelijk waren die er en zijn we weggegaan. Om een uur of 8-9 savonds kwamen we aan in Koh Chang via de ferry. Daar naar een mexicaans hotel gegaan, prima voor elkaar!
Eerst even wat gegeten daar, dat was echt het fijnste mexicaanse eten wat ik ooit heb gehad! Daarna zijn we de stad nog wat doorgelopen en gingen we mooi op tijd ons nest in.
De dag erop zijn we wat bij het zwembad van het hotel blijven hangen en daarna naar het strand geweest. Ik had eerst in de planning om een scooter te huren, maar aangezien het zo warm was heb ik dit maar niet gedaan.
Savonds Indiase curry gehad, net zo fijn! Daarna nog wat wezen drinken met wat Hollanders en vervolgens weer mooi op tijd naar bed gegaan.

Smorgens om 9.30 werd ik opgehaald met de minibus, Een helse rit richting Bankok. Uiteindelijk dropte hij me ergens midden op de snelweg, maar gelukkig zat ik vlakbij het vliegveld. Een taxi er naartoe genomen. Ik was veel te vroeg op het vliegveld maar het is daar zo gigantisch groot dat je je er een wel een poos kunt vermaken.
De vlucht naar Singapore vertrok om 19.40, was een goede vlucht :)

Zal in het volgende verslag meer over Singapore vertellen aangezien ik er nu nog weinig van weet, behalve dat het gigantisch duur is hier en schoon.

Ik kijk terug op een hele gave reistijd met Alex, Martin, Myrte & Lieke. Thank you guys for everything!

  • 20 December 2011 - 12:26

    Natascha:

    Wat een avonturen allemaal klinkt allemaal geweldig ik wens jullie nog eel veel plezier
    Liefs natascha

  • 20 December 2011 - 14:04

    Dino:

    Mooie verhalen het is maar goed dat ik alle tijd heb@bestwellangeverhalen.kv

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

backpacken in zuidoost-azie

door de landen, thailand, cambodja, vietnam en laos heen trekken

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2012

Back in de chaos

07 Februari 2012

Back in de chaos

26 Januari 2012

Ubud & Malaysia!

21 Januari 2012

Foto's

13 Januari 2012

Gili
Dennis & Michiel

IN THE TUBING VANG VIENG LAOS

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 77690

Voorgaande reizen:

08 September 2011 - 10 Februari 2012

backpacken in zuidoost-azie

Landen bezocht: