Expensingapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Dennis & Michiel - WaarBenJij.nu Expensingapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Dennis & Michiel - WaarBenJij.nu

Expensingapore

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Dennis & Michiel

20 December 2011 | Singapore, Singapore

Ja en dat is het zeker. Wat een dure bedoeling hier. Maar goed dat wist ik van te voren daarom wilde ik er ook maar 2 dagen aan besteden. Aangekomen gisteravond op het vliegveld van Singapore was ik best wel an de latten. Was smorgens om 9uur vertrokken vanuit Koh Chang en toen ik aangekomen was in Singapore, m'n tas had opgehaald en eenmaal buitenstond was het half 12. Tijdens de vlucht zat er een meisje naast me die in haar hele leven al in Singapore woonde en me gelukkig wat handige tips kon geven. Samen met Peter een dwaas uit Londen konden we wel met haar mee in de auto, scheelde ons mooi weer taxikosten ;) Ja die Peter dat was volgens mij niet zo'n helder licht. Hij had een maand de tijd om Skri Lanka, Maleisie, Thailand, Singapore, Cambodja en Vietnam te bekijken. Ook had hij alles al geboekt en hij had dus ook al een kamer in Singapore geboekt voor 220 S$ per nacht. Dat was de goedkoopste volgens hem. Singapore is niet goedkoop, maar er zijn veel goedkopere kamers. Maar goed aangezien dit verslag niet over die achterlijke Peter moet gaan zal ik maar gaan vertellen wat ik van Singapore vond.

Ik slaap in een dormroom in Incrowwd Backpackers Hostel voor 20S$(!) per nacht. Gisteravond kwam ik dus aan heb nog een cola gedronken in de lobby en ben direct gaan slapen, was helemaal kapot. Vanochtend rond een uurtje of half 8 wakker geworden door die fijne bovenbuurman van mij die zo nodig naar Bangkok moest. Maar het scheelt dat je dan mooi op tijd wakker bent en wat aan de dag hebt. Ben gaan douchen en een gratis ontbijt wezen scoren beneden. Jam in een knijpfles, heel vreemd..
Daarna ben ik direct gaan lopen. Eerst naar Little India, een gedeelte van Singapore waar van allerlei handgemaakte producten aangeboden worden, heel mooi maar aangezien mn backpack wel vol zat zit heb ik maar besloten niks te kopen. Daarna naar een Hindoetempel geweest. Sommige mensen hoor ik wel eens zeggen hier; Ja tempels bekijk ik niet als je er 1 gezien hebt heb je ze allemaal gezien. In Thailand is dat soms wel een beetje zo, maar toch vind ik het elke keer weer een mooie beleving om ze te bekijken.
Maar goed dit was dus een Hindoetempel, weer iets heel anders dan het Buddisme. Ik liep er naar binnen en er hing echt een rare sfeer. Er werd muziek gemaakt, gegeten, rode stippen op voorhoofden uitgedeeld, gebeden en gezongen. Wel bijzonder om te zien dat mensen ook gewoon een soort "duivel" kunnen aanbidden. Een verschrikkelijk lelijk beeld wat allerlei dode kinderen in zn handen heeft, bovenop een baby staat en heel gemeen kijkt. Nu heb ik verder totaal geen verstand van dit geloof dus ik zou echt niet weten wat dit betekent maar het is raar om te zien.
Daarna ben ik via de ondergrondse citytrain naar Marinabay of beach gegaan. De citytrain is echt een handig vervoermiddel en kost relatief weinig geld.
Ik kwam daar aan, en kon m'n ogen bijna niet geloven. Wat een gigantische gebouwen, soms aardslelijk en soms echt supervet gebouwd. Ik wilde daar naar een pasgebouwd hotel wat abnormaal hoog is. De top lijkt op een boot. Maar helaas was dit gebouw nog niet klaar, maar toen ik hoorde wat voor prijzen er gevraagd werden was ik er zowiezo al wel klaar mee.

Ik heb daar nog wat rondgelopen, ook heb je er een voetbalveld wat gewoon in 1 of ander meer is gebouwd, vet om te zien. Daarna ben ik weer met de trein naar Chinatown geweest. Nou hier is de MBK in Bangkok niks bij, wat een aanbod en wat een winkels. Ongelofelijk. Heb hier wat Chinees gegeten en ben vervolgens naar Holland (jaja) Village geweest. Ook een deel van Singapore. Het is opzich wel mooi gemaakt, veel is oranje, er is een windmolen en nog wat andere versieringen. Heb daar niet zo heel veel gedaan beetje rondgelopen en wat gedronken.
Singapore is echt groot dus om alles te kunnen zien heb je er denk ik nog wel een paar meer dagen voor nodig.
Nu ben ik in het hotel waar iedereen lekker relaxt bezig is met internet, bier te drinken of lam in de hoek ligt.

Vanavond ga ik nog wat rondlopen denk ik, maar laat word het in elk geval niet aangezien ik morgen om half 7 klaar moet staan om naar het vliegveld te gaan om vervolgens naar Jakarta te vliegen. Deze lange vlucht van 35 minuten zal wel net als de vorige zijn, aangezien het dezelfde vliegmaatschappij is.

Al met al vond ik Singapore een geweldige stad, schoon, vriendelijke mensen en supervette dingen om te zien!
M'n volgende verslag zal ik vanuit Indonesie plaatsen:)

Groentesoep

  • 20 December 2011 - 13:47

    Dennis & Michiel :

    Oja, heb trouwens 2 verslagen geplaatst, De vorige gaat nog over Cambodja en Koh Chang. Denk hou het maar ff appart :P

  • 20 December 2011 - 16:36

    Oom Bert:

    Hoi Michiel,

    We volgen met enige regelmaat je verhalen en Zaterdag hebben we elkaar nog via de skype samen met je vader en moeder gezien.Wij genieten van je verhalen en ik was benieuwd wat je van Singapore zou vinden.Het kwam wel zo uit als ik had gedacht, groot, mooi en duur vooral!
    Chinatown vond ik vroeger ook altijd intigrerend, er heerst daar zo'n aparte sfeer van het onbekende
    China.
    Michiel ga zo door met je verhalen , maar ook met je leven op deze positieve manier.
    Als jouw oom Bert ben ik trots op je!!
    Houd het stuur recht en nog een fijne verdere reis toegewenst,

    Oom Bert en Janke.

  • 20 December 2011 - 22:09

    Karin:

    Hoi Michiel,

    Zit net je laatste verslagen door te lezen en ben echt zo onder de indruk wat je allemaal meemaakt. Vind het juist leuk dat je verslagen zo uitgebreid zijn. Volgens mij heb je het wel heel erg naar je zin daar. Zul je straks nog wel kunnen wennen hier? Heel veel liefs en een dikke knuffel.

  • 22 December 2011 - 09:11

    Mariette:

    He michiel, ik ben super jaloers op die mooie reis van je!! wat leuk om dat elke x te lezen.
    Heel erg mooi om te lezen dat je het zo ontzettend naar de zin hebt.
    Man, je zou je verhalen moeten bundelen!
    Pas goed op je zelf.. en maak nog veel plezier!
    lieve groet Mariette

  • 22 December 2011 - 13:27

    Giemol:

    Heb net wat fotos geplaatst in het verslag hiervoor. Meestal knal ik wel aardig wat fotos op facebook aangezien dat veel makkelijker en sneller gaat :)

  • 26 December 2011 - 12:41

    De Buurman En Vrouw :

    of net andersom wat je maae wild
    Dag michiel net je verslag weer gelezen

    geweldig wat jij allemaal mee maakt
    in boekvorm uitbrengen
    nog bedankt voor de groeten op kaart via je vader en moeder
    nou stop ik er maar weer mee want dit kost mij ongeveer een uur werk zo snel ben met typen\
    de hartelijke groeten van uit alteveer en snel tot ziens
    en vermaak je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

backpacken in zuidoost-azie

door de landen, thailand, cambodja, vietnam en laos heen trekken

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2012

Back in de chaos

07 Februari 2012

Back in de chaos

26 Januari 2012

Ubud & Malaysia!

21 Januari 2012

Foto's

13 Januari 2012

Gili
Dennis & Michiel

IN THE TUBING VANG VIENG LAOS

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 77688

Voorgaande reizen:

08 September 2011 - 10 Februari 2012

backpacken in zuidoost-azie

Landen bezocht: